lørdag 10. desember 2016

Kulturutveksling

Siden det ble så sommerlig i forrige innlegg får jeg trå til med noe som passer bedre til årstida (ihvertfall i teorien, utenfor vinduet mitt er det bare, grønne plener og regn), men som fortsatt er i pirk-kategorien: nemlig mini-selbuvotter i julete farger. Jeg laget dem for å henge på en vinflaske som jeg ga til læreren min på greskkurset jeg har gått på i høst.

Det er MirreVirre som har laget oppskriften på de små søte vottene. Jeg har strikket dem i rester etter dette teppet, i Malsen og mor Shetland soft. Det er tynt og passer veldig bra til små votter strikket på pinne 2 mm. Pirkete, men gøy! Jeg bruker små trepinner, de er nok skjøre, men ganske seige. Jeg har ihvertfall ikke brukket noen ennå.

Jeg tenkte egentlig å strikke flere par, men da jeg mistet den første votten og måtte strikke et par på en kveld ble det visst bråstopp på lysten. Det blir nok flere etterhvert, men kanskje ikke akkurat før jul i år. Tidsoptimisten meg har visst nok å henge strikkefingrene i, men jeg har ikke lagt lista høyt med hensyn til julegavestrikk, heldigvis.



Vin og votter er antagelig på vei til Athen nå. Når jeg ser ut av vinduet må jeg si det frister å ta en tur til sol og 16 grader. Jeg har en stående invitasjon dit fra siste Hellasbesøk, så kanskje neste vinter? Da kan jeg forhåpentligvis gjøre meg forstått på gresk også!

8 kommentarer:

  1. De småvottene er skikkelig lekre :-)

    SvarSlett
  2. Nydelige små votter, mange hakk mer avanserte enn de jeg strikket. Koselig gave!

    Dumt at den forsvunne votten ikke dukket opp ogjen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Men du strikket mange! Og de ble også kjempesøte. Vil prøve meg på dem også en dag :)

      Jeg glemte faktisk å spørre etter votten, så det er fortsatt muligheter for at den ligger et sted ...

      Slett
  3. Veldig, veldig søte votter! Imponert av at du til og med har strikket tomler på dem...

    SvarSlett
  4. God jul til deg og dine ❤️

    SvarSlett
  5. Artige votter. Jeg er også imponert over tomlene!

    SvarSlett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...