mandag 5. februar 2018

KALde UFOer blir varme votter

Litt monogam blogging, men: Vottene fra forrige innlegg er ferdige! Det viser vel egentlig både at jeg blogger veldig sjeldent og at jeg er litt treg med å ferdigstille prosjekter … Ikke at jeg ikke strikker andre ting, men det er visst ikke så mye som finner veien til bloggen.

Strikkemojoen har riktignok ikke vært helt på topp det siste året - det var et ganske tøft år på mange måter, med lite energi. Votten ble liggende tommelløs og enslig. Faktisk ble det ikke strikket flere votter i fjor, bortsett fra et par enkle barnevotter. Men i løpet av januar ble de altså ferdige, med drahjelp fra votte- og UFO-KAL's på Ravelry. Og nå har jeg lyst til å strikke flere votter, målet er å strikke seks par votter og/eller pulsvanter eller vanter i løpet av året. Så det kommer kanskje flere votter på bloggen i løpet av året, vi får se …

Her er de, mine greske votter - som med litt fantasi varmer nesten som en liten gresk sommer i vinterkulda:



Jeg tok for øvrig en tur til Athen ved nyttårstider - og der trengtes det slett ikke votter! Vi var heldige med været og hadde sol og 16-17 varmegrader noen av dagene - jeg fikk virkelig vår- og påskestemning, til tross for all julepynten som hang rundt omkring. En fin start på året. Jeg er glad jeg har lagt 2017 (og januar) bak meg, og det er ubeskrivelig godt med lysere tider. Jeg liker februar jeg. Fortsatt vinter, men snart vår. Og fortsatt sesong for strikking og strikkede plagg og accessoirer, yay! 

Ha en fin februar!


7 kommentarer:

  1. Flotte votter! Jeg liker fargene du har brukt, de ser nesten sommerlige ut.
    For meg som ikke er en vottestrikker høres det imponerende ut med seks par på et år! Jeg følger med fra sidelinja. :)
    Februar er egentlig ganske ok, selv om det ofte er en kald måned. Det er noe med det å vite at vinteren snart er slutt, og såklart at det er blitt merkbart lysere. Deilig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Felisi! Jeg får se hvor langt jeg kommer med votteparene … Det er så mye på strikkeplanen, og ikke alltid jeg får strikket så mye som jeg har lyst til.

      Enig med deg om alt du sier om februar, og ikke minst er det en kort måned! Snart er det mars allerede :)

      Slett
  2. Veldig flotte og spesielle votter. Trist å lese at mojoen har vært dårlig. Håper på bedre tider for deg fremover. PS. Sliter med å få kommentert, håper den går igjennom nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Aha, takk for info - kanskje det er flere som har prøvd å kommentere. Ellers har jeg vel falt ut av loopen hos de som leser blogger. Hmm …

      Slett
  3. Fine votter du har strikket i herlige vårfarger, ja, denne uken blir det mars...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, nå er det blitt mars, men huttetu så kaldt det er … og masse snø fortsatt, her i Oslo. Fortsatt god bruk for votter …

      Slett
  4. Så fantastiske votter... jeg elsker fargene og mønster. Nå kan du bruke igjen snart :-))
    Vi har deilig høst. Så vakre farger i solen. Ikke mye lenge og det blir vått og kaldt og
    så kommer strikkepinner ut... jeg har alltid mange prosjekter og kan ikke gjøre alt, man
    det spiller ingen rolle. Hvert ferdig stykke er fantastisk :-)))) Hilsen til deg... DEILIG er
    votter din :-) Klem fra meg.

    SvarSlett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...