onsdag 7. desember 2016

Some assembly required

For tida har jeg et gjensyn med "Buffy the Vampire Slayer" på Netflix, bare sånn à propos, for denne tittelen (som er hentet fra serien) kom dettende ganske fort mens jeg holdt på med dette prosjektet. Det er unektelig en del arbeid, men det er noe magisk i å se en liten skapning ta form, selv om den er av garn og polyestervatt!





Oppskriften er "Well dressed bunny" av Babrabra Prime, som har massevis av søte kosedyroppskrifter på Ravelry. Det er mye pirk med å sy delene sammen, særlig fordi de strikkes frem og tilbake på pinnen og ikke rundt, og jeg lurer på om jeg skal prøve meg på en liten modifisering neste gang. Jeg strikket denne kaninen i bomull, fordi jeg hadde garn i lageret jeg gjerne ville få brukt opp - men jeg ville nok likt bedre å strikke den i ull. Bomull blir lett litt glissent og sømmen var vanskelig å få pen, men jeg ble fornøyd likevel. Og alt arbeidet er glemt når man sitter med den lille, søte skapningen i hånda!

I oppskriften brukes det "safety eyes" som er en type plastøyne med en stilk og en ring til å klemme fast på baksiden, men siden disse kan rives løs av små barnefingre eller tenner valgte jeg heller å brodere på øyne - jeg brukte denne veiledningen fra Mochimochi Land.

Jeg lagde en liten pompong ved hjelp av gaffel, og trimmet den en god del før den ble passe stor til haledusk til kaninfrøkna.

Så kom det morsomme - å strikke klær til henne! I oppskriften finnes det mønster på både jakke, forklekjole, vest og hoodie. Jeg måtte modifisere litt fordi min kanin var strikket i tynnere garn, og dermed ble litt mindre. Jakka gjorde jeg dessuten om til raglan. 



Som man ser av bildene var det ikke helt nylig hun ble ferdig - disse bildene ble tatt i august i fjor. Men nå skal hun endelig få flytte til et nytt hjem som julegave, og dermed kom jeg på å bruke dette innlegget som har ligget siden da (nå lett omarbeidet). 


Her sitter hun og speider utover verden med forventing i blikket. Håper hun blir godt tatt imot av sin nye lekekamerat!




4 kommentarer:

  1. Så utrolig søt! Men mye pirk med sånt småtteri...
    Heldige den som får henne i gave! :)

    SvarSlett
  2. Supersøt! Mye pirk, men så gøy!!:)

    SvarSlett
  3. Så søt hun ble! :)

    Jeg jukser alltid og strikker sånne småsaker på strømpepinner, er allergisk mot montering. Som oftest går det helt greit å gjøre det om.

    SvarSlett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...