søndag 6. november 2016

Endelig Loppa ...

Og endelig blogging igjen! Over et år har gått siden jeg lovte bilder av den ferdige Loppa. Så spørs det om det fortsatt er noen som husker det da ... Den ble ferdig i vår, men først nå har jeg fått tatt noen bilder av den. Jeg fikk med meg en venninne på fotosession forrige helg, da det var nydelig høstvær. I grevens tid før vinteren kom, snø er ikke like fotovennlig!

Her er i alle fall Loppa, i høstfarger! Den ser nok ganske knallgul ut på bildene, men bunnfargen er oker, altså litt mer mot brunorange enn det ser ut som. De blå fargene er det mer turkis og grønt i, og den lilla er mer blålilla (jeg har prøvd, men gitt opp å redigere fargene ...)

Siden det er lenge siden jeg strikket den og hele prosessen er behørig dokumentert på Ravelry (du finner meg der som Huldr) nøyer jeg meg med å si at den er strikket i PT2, et deilig koftegarn som jeg liker nesten bedre enn Finull. Og for noen farger! Er det rart man blir inspirert?







PS: Skjørtet jeg har på meg er for øvrig også strikket av meg. Det kommer mer om det på bloggen en annen dag. Jeg har nemlig tenkt å fortsette å blogge :)


26 kommentarer:

  1. Nydelig Loppa i de flotteste høstfarger! Håper du fortsetter å blogge:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar! Jeg tenkte jeg skulle prøve å få til å blogge fremover. Det er så fint at det fortsatt finnes folk som blogger, synes jeg :)

      Slett
  2. Flott dame i flott kofte! Kjekt å "se" deg her igjen :)

    SvarSlett
  3. Så kjekt at du blogger igjen! Har sett den bølgeluen din noen ganger i løpet av det siste året, men nå var det jammen noe nytt her! :)

    Loppa er superfin, og de bildene dine er så fargerike og flotte! Og nå har jeg lyst til å strikke skjørt også. Lettpåvirkelig, hihi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Hehe, jeg ble litt lei av å se den bølgelua selv ... Skjørt anbefales på det varmeste! Kanskje ikke i Fabel, det er ikke kjempevarmt dette skjørtet. Men helt greit til høstbruk. Jeg har lyst på flere skjørt selv jeg :)

      Slett
  4. JA til fortsatt blogging! Jakka er superfin, enten bildene lyver på fargene eller ikke. Skjørtet ser også fint ut, og jeg kan også tenke meg et sånt et. 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Det var litt synd jeg ikke kom meg på strikkefestival i går, jeg hadde nemlig tenkt å ta på meg Loppa. Men det ble bursdag og finkjole med perlekjede i stedet ;) Håper det byr seg en annen anledning til å treffes i strikkesammenheng om ikke så altfor lenge!

      Slett
  5. Hurra! Blogger igjen!

    Det er aldri feil å få sett en vakker Loppa, uansett hvor lang tid det tar mellom ferdig og blogging. Den er superfin i fargene!

    SvarSlett
  6. Så kjekt at du også blogger igjen! Jakken din ble kjempefin med en fin passform til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er så tilfredsstillende å lage noe som passer :)

      Slett
  7. Så fin kofte, og fantastiske farger! Interessant å høre om PT2-garnet, det skal jeg huske på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) PT er virkelig et fint garn, veldig glansfullt og flotte farger. De lå der i hylla og ropte på meg!

      Slett
  8. Lekker kofte, og lekkert skjørt. Skulle ønske jeg orket å strikke flere plagg til meg selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det har sittet langt inne for meg også, brukte laaang tid på begge deler. Men det er utrolig deilig å kunne ta på seg et plagg når det endelig er ferdig! :)

      Slett
  9. Wouhhhh hvor er den flot - helt utrolig flot farvekombination :-) Og du ser fantastisk ud i både skørt og trøje - så fint :-)

    SvarSlett
  10. Loppaen din er såå fargerik og flott, veldig bra at du fikk blogget den 😊

    SvarSlett
  11. Så nydelige farger på kofta di! Riktig en gladkofte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Beklager at jeg ikke oppdaget kommentaren din før nå :-)

      Slett
  12. Så flotte farger og passform! Venter spent på det varslede blogginnlegget. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det blir ikke alltid som man har tenkt, men satser på at jeg får det til om et par dager :)

      Slett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...